Aktywność sportowa jesienią - jak "rozruszać" umysł i ciało po zajęciach w szkole

29 styczeń 2021

W ramach wychowania fizycznego możemy regularnie podejmować się aktywności sportowej oraz realizować swoje pasje. Granie w piłkę nożną, koszykówkę i siatkówkę, bieganie oraz inne ćwiczenia mają bardzo dobry wpływ na nasze zdrowie oraz na funkcjonowanie organizmu. O tym, jak "rozruszać" umysł i ciało po długiej nauce, piszemy w poniższym artykule.

Systematycznie poświęcanie naszego czasu na sport sprawia, że lepiej się czujemy i mamy więcej energii. Dzięki aktywności fizycznej wspomagamy naszą odporność na różnego rodzaju choroby sezonowe.  Co więcej - ruch znakomicie łączy się z nauką. Dlaczego? Otóż wykonując ćwiczenia, dotleniamy nasz organizm oraz zwiększamy ukrwienie mózgu. Ma to swoje przełożenie na lepszą koncentrację i szybsze kojarzenie faktów. Uprawianie sportu zmniejsza uczucie stresu i poprawia jakość snu. Ruchu nie zaniedbujmy więc nawet jesienią. Choć pogoda nie zawsze pozwala nam uprawiać każdą dyscyplinę, nie oznacza to, że musimy z niego rezygnować, przeciwnie - poszukajmy takiego rozwiązania, które wyjdzie naprzeciw naszym potrzebom.

Możliwości jest wiele

Wiosną i latem właściwie w każdej chwili możemy wyjść z domu i pobiegać, pojeździć na rowerze czy zagrać z kolegami w piłkę nożną. W październiku czy listopadzie musimy jednak często czekać na rozpogodzenie, co utrudnia planowanie naszego czasu. "Zamiennikiem" może być wynajęcie hali bądź też zapisanie się na zajęcia z danej dyscypliny w jednym z klubów sportowych. Dobrym pomysłem jest zdecydowanie się na regularny kurs, np. z tenisa czy squasha - sztywny harmonogram sprawi, że nie będziemy musieli samodzielnie motywować się do podejmowania wysiłku fizycznego, co w przypadku deszczowej pogody (i deszczowego nastroju) bywa niełatwe. Jeżeli nie możemy pozwolić sobie na wybranie określonych godzin w tygodniu, zakupmy karnet na basen bądź fitness - pozwoli nam to dopasować do naszych potrzeb zarówno rodzaj ćwiczeń, jak również ich czas. Nic też nie stoi na przeszkodzie, żeby wykonywać pewne ćwiczenia w domu (zwłaszcza w czasie pandemii koronawirusa). Pilates, yogę, ćwiczenia cardio oraz wiele innych możemy bez przeszkód przeprowadzić w sypialni czy salonie. W Internecie z pewnością znajdziemy materiały filmowe poświęcone takiej aktywności, która będzie sprawiać nam przyjemność.

Zaletą Prywatnej Szkoły Podstawowej nr 5 w Krakowie jest fakt, że uczniowie mogą realizować się w niej pod względem sportowym na wiele sposobów. Obok uprawiania dyscyplin takich jak m.in. koszykówka czy siatkówka, do wyboru jest również aerobik, siłownia.